niedziela, 4 czerwca 2017

Paryska czytelniczka

... czyli prezent "za książki"

Niedawno "odkryłam", że na stronie antykwariatu przy Wojewódzkiej i Miejskiej Bibliotece Publicznej im. Norwida w Zielonej Górze można kupić bardzo korzystnie książki, których biblioteka chce się "pozbyć". O dziwo nie znaczy to, że są one w złym stanie. Często można trafić praktycznie nieużywane egzemplarze ale kilka razy taniej niż w księgarni. 

W związku z tym, że znajoma pracuje w tym antykwariacie, zamiast zamawiać książki online z wysyłką, zabiera mi je do domu i kupuję od niej bezpośrednio. Chcąc się jej odwdzięczyć za tą dość częstą przysługę (bo kilka razy w tygodniu coś wynajduję w internetowym antykwariacie hehe) postanowiłam podarować jej haftowany obrazek. 

Icones de mode helebe le berreOna również uwielbia Francję i Paryż, więc czytająca na ławce paryżanka z parasolką okazała się idealnym wyborem na prezent. By podkreślić, że dziewczyna znajduje się w Paryżu z lewej strony kompozycji znajduje się jedna z bardziej znanych budowli paryskich - bazylika Sacre Coeur. Wzór autorstwa Helene Le Berre pochodzi z książki "Icones de mode", w której jest jeszcze wiele tego typu perełek. Bardzo się cieszę, że w końcu mogłam wyhaftować jakiś wzór z tej książki.

Ze względu na kolorystykę postanowiłam użyć naturalnego lnu, na którym ładnie odcinają się jasne barwy. Krzyżyki wykonane są podwójną nitką - kontury tradycyjnie jedną. O dziwno we wzorze nie ma czarnych konturów, a brązowe i szare. 

Icones de mode helene le berreIcones de mode helene le berre

Tym razem bardzo zadowolona jestem z ramy, którą kupiłam w Woolworth (3,99 Euro). Biała plastikowa z ornamentem, ale i z gotowym passe partout, które pasuje! Ornamentowa romantyczna ramka podkreśla jeszcze bardziej charakter obrazka. Wymiar wewnętrzny okienka 13x18 cm. 

Icones de mode helene le berre



12 komentarzy:

  1. Bardzo mi się podoba ta twoja paryżanka ☺

    OdpowiedzUsuń
  2. Prześliczny prezent! Bardzo lubię wzory Helene LeBerre, są takie delikatne i romantyczne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Helen jak i VE mają urocze wzory. Piękny prezent zrobiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale ładnie :) Ramka i haft przepiękne

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetnie dobrałaś ramkę i wzór! Tak stylowo, dostojnie, pięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Skąd bierzesz takie piękne ramy? Zawsze dopełniają haft i tworzą spójną całość. Piękne.

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękny prezent, idealny w ramach podzięki :) A rama dobrana cudownie! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak ja kocham te francuskie wzorki. Hafcik pięknie wyszedł i rameczka idealna.

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudowny, uroczy, delikatny. Piękna praca.

    OdpowiedzUsuń