poniedziałek, 17 lipca 2017

K jak kalanchoe

...czyli uniwersalny prezent dla Krystyny 

Czasami, jak się mniej kogoś zna, jest problem ze zrobieniem mu prezentu. Gdy usłyszałam "może być cokolwiek - wszystko haftowane mi się podoba!", stwierdziłam, że na pewno jakiś prezent wyszyję. Chciałam, żeby to było jednak jakoś spersonalizowane, a nie "cokolwiek". Zdecydowałam się więc na monogram - zdobienie mieszkań "literkami" ciągle jest na czasie ;) 

Po długiej selekcji wybrałam wzór z nowego zbiory Les Brodeuses Parisiennes p.t. Le grand ABC "Botanique". Każdej literce towarzyszy kwiat zaczynający się na nią. I tak powstało K jak Kalanchoe. Motywy kwiatowe są dość uniwersalne i pasują do każdego wnętrza. 


Monogram postanowiłam wyszyć na białej kanwie 14 ct (z moich zapasów) po części by te zapasy zmniejszyć,  a po drugie chciałam, by motyw był raczej większy, niż mniejszy. Stwierdziłam, że nie będę zmieniać kolorystyki. Wszystkie literki z alfabetu są brązowe - cień dostosowany do kolorystyki kwiatów. W przypadku K jest żółto-pomarańczowy - jak środki kwiatków.  

Do tego sam kwiat kalanchoe - czerwony - chyba najpopularniejszy jeśli chodzi o tę odmianę rośliny. Liść - cieniowany 5 kolorami zieleni. Po lewej stronie litery kwiat we wczesnym stadium - charakterystyczny dla większych zielników Veronique Enginger

Cała kompozycja zamknięta jest w kwadracie i takiej ramki obecnie poszukuję. Pewnie będę zmuszona zrobić zakup przez internet... Rozważam jeszcze opcję prostokątnej ramki z zagospodarowaną górą i dołem - np. poprzez dodanie koronki lub falbanki. Nie zdecydowałam się jeszcze. 


Póki co zapraszam na kilka zbliżeń...
Bez konturów:  




Zbliżenia poszczególnych elementów: 




cross stitch flower

 Całość przed oprawą:


Jednak mała zmiana planów - ramka prostokątna 13x18 cm (1,5 Euro, drewniana, Tedi). Stwierdziłam, że ja kupię gdyż kwadratowe były dużo za duże lub trochę za małe - tak źle, tak niedobrze. Ale szczerze - bardzo mi się podoba monogram w poziomej ramce. Nie sądziłam, że tak dobrze będzie pasować!





12 komentarzy:

  1. Piękny haftowany monogram! pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie kończę literkę "A" ;) Pięknie prezentuje się "K".Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne są te kwiatowe monogramy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepiękny ten alfabet od Veronique :)

    OdpowiedzUsuń
  5. pięknie się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Idealny, na pewno ucieszy obdarowywaną osóbkę )

    OdpowiedzUsuń
  7. Nic nie pisałam, ale zaglądam i nadal czekam na zdjęcia pięknego monogramu w ramce :)

    OdpowiedzUsuń
  8. I się doczekałam :) Umieszczenie haftu w poziomej ramce jest dobrym wyborem. Całość świetnie się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Krásna výšivka s K, ako pre môjho Kubka :-)

    OdpowiedzUsuń