niedziela, 8 lipca 2018

Czereśnie

veronique enginger cerises ... czyli lato w pełni! 

Ostatnio mam mniej czasu na hafty, więc niestety nie udało mi się w zeszłym miesiącu zrealizować mojego "minimum hafciarskiego" czyli przynajmniej 1 haftu i wpisu na blog w miesiącu. Teraz jednak nadrobię te zaległości - taką mam przynajmniej nadzieję :)


Póki co zrealizowałam haftowany prezent - jest nieco spóźniony, ale ważne, że powstał! Wzór autorstwa Veronique Enginger znajdował się w czasopiśmie Creation Ponint de Croix o nosił tytuł "Oh les belles Cerises" :) 

Ponieważ uwielbiam czereśnie i kojarzą mi się nieodłącznie z latem postanowiłam go wyszyć. Poza tym dodam na marginesie, że mam jeszcze dwa wzory Veronique Enginer z motywem czereśni, więc być może kiedyś powstanie mały "komplecik"... 

Obrazek przedstawia kobietę (niech będzie to "paryżanka") z koszykiem i czereśniami. Dopełnieniem kompozycji jest dolny napis na niebieskim pasku "piękno lata" oraz na górze kolejny "czereśnie". Całość przypomina mi trochę plakaty w stylu retro. 

Ponieważ paryżanka ma białą bluzkę postanowiłam dla kontrastu użyć innego materiały niż biały - tym razem była to łudząco podobna do naturalnego surowego lnu LINEN AIDA. Różnica między tym materiałem a wspomnianym lnem jest taka, że odstępy między "dziurkami" są równe. Krzyżyki wykonane są podwójną nitką, kontury pojedynczą. 

Obrazek przed konturami oraz z nimi:

haft czeresniehaft czeresnie

Kilka zbliżeń na detale:


haft czeresnie

haft czeresnie

haft czeresnie

Ponieważ kompozycja jest dość bogata postanowiłam uspokoić ją białą ramką (z IKEI - z moich "domowych zapasów"). Ponieważ jednak czegoś mi brakowało, a ze względu na rozmiar motywu passe partout nie wchodziło w grę, na dole i na górze dodałam materiałową taśmę samoprzylepną w biało-bordowe (ciemno czerwone) paski. Nieskromnie przyznam, że po tym "zabiegu" podoba mi się bardzo cała oprawa!

haft czeresnie

10 komentarzy:

  1. Fantastyczny wzór! Pięknie go wyszyłaś i oprawiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie wyszło! Super pomysł na oprawę!

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepięknie! Pachnie latem u Ciebie! Super wzór i rzeczywiście w oprawie prezentuje się pięknie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Super wzorek! Taki letni :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny pomysł z tą tasiemką....całość wyglada super😊🌺

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna praca, pomysłowo i efektownie skończona! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny haft i o dziwo! (nie wierzę, że to piszę! hihihi) nawet mi te tasiemki nie przeszkadzają. Pięknie się skomponowały z całością.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wyszło cudo :) , uwielbiam wzory V.E
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  9. Prześliczny wzór. Cudownie wygląda na takim materiale :-)

    OdpowiedzUsuń