niedziela, 30 listopada 2014

Klatka dla ptaków

... czyli cztery miniaturki.
Vogelkäfig

Klatka na zdjęcia oczarowała mnie w pierwszym momencie, jak tylko ją zobaczyłam w sklepie Tedi (koszt 4 Euro). Od razu wiedziałam, że włożę do niej haftowane obrazki. Kupiłam dwie- jedną dla siebie, a drugą na prezent gwiazdkowy. 


Poszukiwania obrazków do klatki trwały dość długo ze względu na niewielkie rozmiary ramek. Całość musiała być spójna tematycznie. Zdecydowałam się na tematykę natury i ogrodu w kolorystyce zielonej, różowo-fioletowej i brązowej. 


Dwie pierwsze kwadratowe miniaturki pochodzą z serii wzorów "Garten Idylle", na które składają się motywy ogrodów - ławeczki, klomby, furtki itp. Wybrałam furtkę z kwiatową pergolą oraz okno, przed którym stoi stolik i dwa krzesełka. 


furtka do ogroduOkno stolik i krzesełka

 
Większe obrazki są autorstwa Veronique Enginger. Dziewczynka z kwiatami została opublikowana w czasopiśmie Creation Point de Croix - marcowo-kwietniowy numer 29 z 2013 roku. Natomiast ptaki pochodzą z książki p.t. "Dans mon jardin".

Dziewczynka z kwiatami

ptaki veronique enginger

Obrazki wyszyłam na kanwie HARDANGER 22 ct muliną z palety DMC, jednak nie trzymałam się sztywno klucza kolorów. W kilku przypadkach zmieniłam je dostosowując do wspomnianej wcześniej kolorystyki. 



 Klatka przed i po "metamorfozie". 

Planuję również przywiązać w kilku miejscach małe fioletowe i różowe kokardki lub jedną większą na górze - przy uchwycie.






W planie mam już moją klatkę w klimacie paryskim :) "Wkrótce" pojawi się na mojej ścianie i na blogu.

4 komentarze:

  1. Fajna ramka, tak nietypowa :) Hafciki śliczne!

    OdpowiedzUsuń
  2. przepiekna ramka, oj szkoda, ze u nas takiej nie widzialam, bo tez bym nabyla :)
    a najbardziej podoba mi sie twoja klatka ta z ptaszkami :)

    OdpowiedzUsuń