piątek, 26 maja 2017

Bukiet

... czyli kwiatki na dzień matki
cross stitch bukiet

Około tygodnia temu znalazłam nowe wzorki SODY przedstawiające 4 bukiety na różne okazje ozdobione ornamentowymi narożnikami tworzącymi ramkę. Jak to soda - spodobały mi się bardzo - więc wybrałam jeden bukiet na zbliżającą się okazję. Co prawda początkowo chciałam wyhaftować pierwszy bukiet z różami, ale dopatrzyłam się, że są na nim dwie obrączki - bukiet ślubny na dzień matki? Odpada ;) Postawiłam więc na niebieskie tulipany i czerwone maki ozdobione kokardką - bardzo uniwersalny bukiet. 

Cały wzorek - wraz z narożnikami - zajmuje ok 90 x 90 krzyżyków. Bukiet haftowałam 4 wieczory, kolejny kontury i kolejny narożniki. Bardzo szybki wzór. Oryginalnie zaplanowany był również na naturalny len, co jeszcze bardziej mnie do niego przekonało. Ładnie odcinają się białe ornamentowe rogi, które z resztą można wykorzystać przy innych obrazkach by wyeksponować centralną część kompozycji. 

Wzór wyszyty dwoma nitkami muliny, kontury pojedynczą nitką. W porównaniu wcześniejszymi wzorkami SODY w konturach zachodzi pewna "nowość". Są one kolorowe: zamiast czarnego - ciemny brąz do tego niebieski, różowy, zielony, ciemno żółty i pomarańczowy. Uważam, że kolorowe kontury dodają więcej lekkości niż typowo czarne. Całkiem ciekawa zmiana. 

A propos - bez zmian się nie obyło ;) Zrezygnowałam z "podpisu" kwiatów, który jest na każdym bukiecie...  Przy wyhaftowanym przeze mnie miał się pojawić angielski napis "tulipany i miłość". Właściwie to zawsze do tej pory pomijałam podpisywanie elementów obrazków w sodkach i raczej już tak zostanie. 
 
Poniżej kilka etapów haftu: 




Tak jak przypuszczałam jedyna kwadratowa ramka była w sklepie nanunana. Jest to taka sama głęboka biała ramka jak przy metryczkach z praniem i Merejce. Wymiar zewnętrzny 23x23 cm, okienko w passe partout 14,5 x 14,5 - cena 7.99 Euro. Wykupiłam ostatnia białą, zostało jeszcze kilka czarnych...



12 komentarzy:

  1. Ślicznosci! Ja będąc w podobnej potrzebie nie znalazłam w żadnym sklepie kwadratowej ramy i zamawiałam na Allegro.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też do innych zamawiałam - ostatnio 4 ramki do hiszpańskich miniatur. Ale widziałam w nanunana kwadratowe - głębokie ramki (takie jak u mnie na blogu przy metryczkach z praniem i Merejce). Chyba się na nią zdecyduję.

      Usuń
  2. Bardzo pięknie wyszedł ten kwiatowy hafcik.
    Kwadratowe ramki widziałam też w dekoria.pl - choć nie są najtańsze.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne wzory bukietów! Powodzenia w szukaniu kwadratowej ramki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczne wzory :) A Twój bukiecik piękny :) Trzymam kciuki za owocne łowy, jeżeli chodzi o kwadratową ramkę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękny haft! ja bym haftowała to cztery tygodnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne kwiatki na dzień matki. I ramka widzę, że się szybko znalazła:)
    Zupełnie nie wiem czemu, ale jeśli chodzi o kwadratowe ramki, to zazwyczaj jest problem z ich zdobyciem. Tak jakby producenci się uwzięli i produkowali tylko prostokątne. A przecież kwadratowe też bywają bardzo, bardzo potrzebne. Zwłaszcza do oprawiania hafcików :)
    Pozdrawiam Małgosia
    http://margoinitka.pl/

    OdpowiedzUsuń