sobota, 23 września 2017

Zakochana paryżanka


 ... czyli najpierw była ramka


Chociaż kiedyś powiedziałam sobie, że nie popełnię więcej tego błędu i nie kupię najpierw ramki, by później dopasować do niej wzór. Po raz kolejny nie potrafiłam się oprzeć zakupowi owalnej białej ramki z ozdobnym ornamentem na górze (Woolworth, 1,99 Euro). Była cudna! I pasowała do mojej paryskiej ściany. Ponieważ wydawała mi się całkiem spora, stwierdziłam, że bez problemu dopasuję do niej wzór. Warunek: musi być coś francuskiego!

Co prawda w tej kwestii nie było tym razem aż tak wielkiej tragedii, ale odpowiedni okazał się dopiero wzór numer 3 i by się zmieścił konieczne było haftowanie na kanwie 20 ct. I tym sposobem po raz kolejny wyhaftowałam wzór Helene Le Berre z książki p.t.: "Icones de mode". Inne brane przeze mnie pod uwagę wzory, także pochodziły z tej książki, więc prędzej czy później, pewnie pojawią się na blogu. 

Wybrałam obrazek przedstawiający paryżankę w czarnej sukience z białymi kropkami, siedzącą na cieniowanym sercu. W środku napis "Paris je t'aime" - ojj ja też go je tiaime! :) Na górze serca stoją charakterystyczne dla Paryża budowle - m.in. Wieża Eiffla, Łuk Triumfalny i Bazylika SacreCoeur.  Budynki bardzo proste - schematyczne - z delikatnym konturem.

Pierwszą zmianą jaką wprowadziłam do wzoru, była kolorystyka. Oryginalnie zamiast odcieni różu pojawiają się odcienie czerwieni. Jednak do moich pozostałych obrazków bardziej pasowały właśnie róże. Poza tym - ze względu na wybór kanwy - biały - budynki wyszyłam jasnoszarą muliną, a nie białą. "Mierzyłam" do mojej ramki inne odcienie materiału, ale "gryzły" się zarówno z ramką, jak i pozostałymi obrazkami. Wszystkie są na białym tle. 


Ostatnia zmiana dotyczy wyrazu twarzy. Co prawda najpierw wyszyłam wg wzoru, ale zupełnie nie spodobały mi się usta ani nos. W efekcie końcowym jest mała modyfikacja - dla mnie zauważalna!



 Paryżanka w owalnej ramce.

helene le berre icones de mode

Na ścianie zaszła mała zmiana... pewnie nie ostatnia ;) 








12 komentarzy:

  1. Piękny wzór i rameczka idealna. Podziwiam tą Twoją paryską ścianę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ramka faktycznie jest fantastyczna, a haft wygląda w niej obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękny haft! Idealnie pasuje do rameczki!

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie wygląda, a zmiany, które wprowadziłaś są idealne!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wcale się nie dziwię, że zakupiłaś tę ramkę bo jest fantastyczna! Paryżanka prezentuje się świetnie, a modyfikacje wyszły jej na dobre ;) Cudowna kolekcja! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale pięknie dopełnia ścianę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ta ściana wygląda obłędnie! Kiedyś też sobie taką ładną ścianę stworzę ;) Tylko nie wiem kiedy nastąpi to kiedyś ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczna paryżanka i prezentuje się świetnie na Twojej ścianie, której zresztą ogromnie Ci zazdroszczę ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Przepiękny haft. W tej ramce wygląda rewelacyjnie, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń