piątek, 16 marca 2018

Chłopiec z piórkiem

veronique enginger zakladka haftowana... czyli męska zakładka do książki

Okoliczności spowodowały, by nie napisać "wymusiły" nieplanowany prezent dla "mola książkowego". Ogólny zamysł i "wizję" zakładki miałam zanim jeszcze zaczęłam haftować. Chciałam, żeby po każdej stronie był dość uniwersalny, ale związany z książkami motyw - najlepiej w szarościach. Przyznam, że poszukiwania konkretnych wzorów trochę trwały, ale na szczęście oba znalazłam wśród książek autorstwa Veronique Enginger.  

Motyw z chłopcem pochodzi z książki z bajkami, natomiast piórko z książki o owadach. Polecam obie pozycje - znajduje się w nich całe mnóstwo perełek i przyznam, że niektóre już mam w planie.


Jak wszystkie zakładki, tak i ta powstała na taśmie wykończonej falbanką. Tym razem węższej - 25 krzyżyków szerokości. Motywy wyhaftowane są 2 nitkami, kontury zrobione pojedyncza nitką. W obu przypadkach mamy tą samą kolorystykę - głównie szarości 414 i 415. Przyznam, że fajnie skomponowały się oba motywy w spójną całość. 

Najpierw powstało piórko:

cross stitch book mark

Później pojawił się chłopiec: 

cross stitch bookmark

Podobnie jak przy poprzedniej - rosyjskiej - zakładce górę wykończyłam koralikami. 




9 komentarzy:

  1. bardzo elegancka zakładka; zauroczyło mnie haftowane pióro

    OdpowiedzUsuń
  2. Wzory Veronique w połączeniu z Twoim wykonaniem.... nie może być inaczej, po prostu zachwycające cudeńka! <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Super zakładka, nie jestem chłopcem, ale też bym taką chciała ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniale wykonanie. Przesliczne wzory. Piekna zakladka taka w szarosciach :-) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Wybór wzoru znakomity! Zakładka - marzenie...

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo mi się podobają obie zakładki
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń