środa, 28 marca 2018

"Mały Książę"

maly ksiaze soda... czyli metryczka dla Jaśka

Z przyjemnością wzięłam się za pracę nad kolejną metryczką. Przyznam, że do haftowania poprzedniej minęło sporo czasu. 

Wybierając wzór na tę metryczkę ważne było dla mnie jedno - by był on w miarę spójny z wzorem metryczki dla siostry Jaśka - Nataszy.  Czy mi się udało? Nie wiem. Niestety męski odpowiednik Belle, który udało mi się znaleźć był piratem i nie za bardzo przypadł mi do gustu... Nie byłoby problemu gdyby Jasiek był jednak dziewczynką. Powstałaby pamiątka z innym motywem Belle and Boo. A tak wybrałam motyw chłopca - Małego Księcia SODY. Jestem zadowolona z efektu końcowego tej metryczki. Jest radosna, kolorowa i ma przesłanie! ;) Nie bez znaczenia jest też fakt, że motyw pochodzi z książki. 

Tym razem - podobnie jak przy innych samplerach SODY - haftowałam do końca wraz z konturami pojedyncze elementy. Przyznam, że to dość wygodne. Nie nudzi się konturowanie większej ilości na koniec. Poza tym przyznam, że cały element motywuje do pracy nad kolejnym.

Poniżej prezentuję większe elementy metryczki przed i po konturach:

 
 

 
 
 
 

Na koniec dodałam elementy uzupełniające wzór - m.in. gwiazdy, planety, liście, chmurki - można je wypatrzyć poniżej:

haftowana metryczka


Ponieważ na obrazku dużo się dzieje wyszyty jest na białym spokojnym tle, 2 nitkami muliny, kontury są zrobione pojedyncza czarna nitka. Jeśli chodzi o zmiany nastąpiły dwie. Przede wszystkim książę dostał UŚMIECH. Często w wzorach sody postacie nie mają ust - dziwne... Poza tym zrezygnowałam z angielskiego "The Little Prince" na środku, na rzecz polskiego tytułu. Czcionka jest autorstwa Veronique Engigner i cieszę się, że w końcu stworzyła się okazja by jej użyć. 

maly ksiazek haft

Ponieważ jest to metryczka nie mogło obyć się bez danych dziecka. Imię wyszyłam czcionką, której bardzo często używam do podpisywania metryczek, natomiast pozostałe dane wygenerowane są online. Zdecydowałam się tu na 3 odcienie niebieskiego. 
 

Całość prezentuje się następująco, zmieści się w ramce 20x30 cm:

maly ksiaze haft

Obrazek oprawiłam w białą drewnianą ramkę 20x30 cm (1,99 Euro Woolworth). Uznałam, że w tym przypadku passe partout będzie zbędne. Postanowiłam jednak ramkę ozdobić drewnianym serduszkiem z materiałowym wierzchem w kropki. Coraz bardziej podobają mi się te dodatki.





20 komentarzy:

  1. Wesoła metryczka z mnóstwem szczegółów. Jaś będzie miał piękną pamiątkę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. piekny haft! świetnie pasuje obrazek małego księcia do metryczki, sama nie wpadłabym na to :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Prześliczna! Świetny pomysł z wykorzystaniem obrazka małego księcia!

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudny jest ten haft! Taki do zakochania :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Prześliczna metryczka i taka oryginalna, nie widziałam nigdy takiego wzorku.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękna metryczka. Jaś będzie miał cudna pamiątkę. Mama pewnie zachwycona?

    OdpowiedzUsuń
  7. piękny wzór i wykonanie

    OdpowiedzUsuń
  8. Całość pięknie wygląda, będzie śliczną pamiątką :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudne :) Ja też ostatnio haftowałam coś z motywem z "Małego Księcia" tyle, że u mnie był to cytat.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo oryginalna i piękna.
    Zdrowych i spokojnych świąt 
    Poz.Dana

    OdpowiedzUsuń
  11. Śliczności. Praca dopracowana w każdym szczególe. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. śliczne. czy jest możliwość zdobycia wzoru??? kupna?

    OdpowiedzUsuń
  13. Cudo! Niesamowicie piekna praca. Twoje hafty sa zawsze wyjatkowo piekne. Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Z uśmiechem miałaś fantastyczny pomysł!!
    Wzór baardzo zyskał.
    Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Metryczka zdecydowanie udana. A Mały Książę to bohater mojego dzieciństwa :) Kilka cytatów z książki Exupery'ego mocno zapadło mi w pamięć.

    OdpowiedzUsuń