piątek, 24 listopada 2017

Angielka

bookmark cross stitch... czyli zakładka w stylu londyńskim 

Trzecia - tym razem angielska od 'a' do 'z' - zakładka jest gotowa. Wzór, podobnie jak przy poprzedniej, pochodzi z kart p.t. La grande histoire des "Vacances vintage"

W komentarzach wspomniałam, że przy okazji tego postu pokażę miniaturki wszystkich obrazków z serii. Być może kogoś zainspiruje, by sięgnąć po "wakacje w stylu vintage". Zdecydowanie dla większości znalazłabym przeznaczenie i pewnie nie ostatni raz sięgam po te wzory!

veronique engignerOstatnimi czasy przyjaciółka ma dość dużo do czynienia z językiem angielskim, stąd taki wybór na ozdobę zakładki. Mamy tu więc angielską damę z zakupami i parasolem z flagą, obok typowy piętrowy angielski autobus oraz napis. 

Zrezygnowałam z czerwonej korony nad autobusem, bo jakoś mi ta kolorystyka nie bardzo pasowała. Zmiana na żółto-złotą koronę też nie grała mi z całością; chyba, że wcześniej wyszyłabym inną sukienkę. Więc tym sposobem napis "weekend w Londynie" znalazł się nad autobusem. 

Jeśli chodzi o kolorystykę, to jest dość uboga - głównie czerwony, niebieski i żółty (plus niewielka ilość beżu, brązu z czerni) dlatego dodatki również czerwone. Napis po drugiej stronie "Sen jest dobry, książki są lepsze" wygenerowany online i koralik przy zawieszce są intensywnie czerwone. 

Jeśli chodzi o zszycie zakładki - ponownie inaczej. Tym razem na lewej stronie zszyłam końcówkę zakładki następnie ją wywijając na prawą stronę - tym sposobem zszycie "schowało" się od środka. Reszta jak w poprzednich - sklejona taśmą na gorąco do fastrygowania oraz wzmocniona białą nitką. 

La grande histoire des "Vacances vintage"La grande histoire des "Vacances vintage"



La grande histoire des "Vacances vintage"La grande histoire des "Vacances vintage"

W międzyczasie wymyśliłam również sposób w jaki "opakuję" zakładki, ale na razie niech to pozostanie tajemnicą... :) 

La grande histoire des "Vacances vintage"

bookmark cross stitch



9 komentarzy:

  1. Co jedna zakładka, to ładniejsza :) Ubogość kolorystyki w tej zakładce działa na jej korzyść. Napis pięknie wyśrodkowany, wielkość czcionki nie przytłacza tyłu zakładki. Całość wykonania oceniam na 5 z dużym + :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajna zakładka :) A cytat to pewnie z "Gry o tron": moje ulubione słowa Tyriona :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. G.R.R. Martin i jego książki to zupełnie nie moja bajka, ALE cytat mi się spodobał. Dowcipny i taki dopasowany do... zakładki :D

      Usuń
  3. Fajna ta zakłada, a worki naprawdę inspirujące :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem urzeczona tymi hafcikami wybranymi przez Cibie na zakładki. Fantastyczny wybór :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękna zakładka :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Super zakładka i jej wykończenie! Nigdy nie korzystałam z taśmy na gorąco.

    OdpowiedzUsuń