sobota, 11 listopada 2017

Pani Choinka

... czyli świętowanie czas zacząć! 

Tak trochę z przymrużeniem oka ten podtytuł, chociaż dzisiaj we Frankfurcie zostały postawione w centrum dwie ogromne miejskie choiny! Pewnie na dniach będą dekorowane i oświetlane. Więc będziemy mogli oficjalnie zacząć obchody Bożego Narodzenia ;) 

A na poważnie, to bardzo się cieszę, że w tym roku zdążyłam z większą ozdoba świąteczna na czas - hmm - zdecydowanie: przed czasem. 

Wzór z panią choinki, którego autorką jest Natalia Yakutovich (na stronie więcej wspaniałości i przekierowanie na fb) urzekł mnie już w zeszłym roku. Od razu wiedziałam, że wyhaftuję go dla siebie! Oryginalny i taki słodki! Różne odcienie kolorów bardzo efektownie przechodzą między sobą. Połączenie krzyżyków z prostym blackworck'iem. Poza tym te dwa zające - niby to nie te święta - ale jednak całość bardzo spójna! 

Oczywiście ten wyjątkowy efekt jest zasługa konturów (podobnie jak we wzorach chociażby SODY). Są jak wisienka na torcie. Haft rozpoczęłam od postaci centralnej: pani choinki z wielką fryzura udekorowana bombkami i gwiazdkami, która siedzi na jednym prezencie, a drugi trzyma na kolanach.


 W kolejnym etapie wyszywania pojawiły się dwa zające na wstążkach, które dekorują choinkę. 

haft zajac


zajac haft
 Następnie wyszyłam elementy ozdobne po bokach - czarną falbankę (zamiast pojedynczej nitki muliny - czarna nić do szycia - chciałam, by była delikatniejsza) oraz różowe naprzemiennie ułozone litery T.



Obrazek bez bocznej ozdoby oraz prawie w całości:

swiateczny haft

Na końcu pojawiły się jeszcze żółte backstich'owe gwiazdki.


Pani Choinka została wyszyta na białej kanwie 16 ct dwoma nitkami muliny. Poza pełnymi krzyżykami jest kilka półkrzyżyków, które tworzą "cień" pod prezentem, na którym siedzi panna jodełka. Zajęcze oczy i nosy to po 3 french knot'y. Prawa i lewa ozdoba oraz gwiazdki - z konturów. 



Haft oprawiony został w różową ramkę (1,99 Euro - Woolworth). Ze względu na rozmiar konieczne było zamówienie passe partout na wymiar (rozm. okienka 15x20 cm, rozm. zew. 20x30 cm).

Z każdym dniem uwielbiam ten haft coraz bardziej! :) :) :) :) :) :) :) :)  

20 komentarzy:

  1. Cudny haft! Super wzór i fantastyczne wykonanie! Gratulacje!

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna pani choinka! Bardzo fajny wzór - wcześniej się z nim nie spotkałam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pisałam już na fb, że bardzo lubię Twoje unikatowe hafty. Jestem oczarowana :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oryginalny i nieznany dla mnie wzór. Bardzo ładny haft
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny wzór, bardzo radosny :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ooooo jaka śliczna ta pani choinka :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Thank you! Nice to hear. I invite you more often :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pani choinka jest świetna ale zające wymiatają! :D
    Super hafcik!

    OdpowiedzUsuń
  9. To uz kolejna Pani praca na widok ktorej wstrzymuje oddech z wrazenia. To jest wspaniale. Jak Pani znajduje takie perelki we wzorach? Ten jest poprostu zachwycajacy. Gratuluje i czekam na kolejne wspanialosci :-) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękna panna choinka - już podziwiałam na FB.

    OdpowiedzUsuń