środa, 29 listopada 2017

Czytelniczka

... czyli zakładka zamykająca prezentową serię

I tym sposobem wykonałam ostatnia zakładkę do książki z serii gwiazdkowo-mikołajkowych prezentów dla przyjaciółek. Przede mną kolejna seria trochę w innym typie, ale o tym w kolejnym poście...

Wzór autorstwa Veronique Enginger pochodzi - jak w przypadku dwóch poprzednich zakładek - z kart p.t. La grande histoire des "Vacances vintage" i przedstawia czytelniczkę relaksującą się w ogrodzie na leżaku - pod wiśnią (?) z książką i butelką lemoniady. Sielski widoczek. Na samą myśl takiej scenerii człowiek się uśmiecha... 

Ze względu na pionowe ułożenie wzoru wybrałam szerszą taśmę do haftu - na 38 krzyżyków. Dzięki temu napis na odwrocie również powstał inaczej, niż przy wcześniejszych zakładkach. Tym razem przygotowałam polską zakładkę więc sentencja brzmi "Książka jest niczym ogród, który można włożyć do kieszeni" - przysłowie chińskie. Dodatki są czerwone - jak sukienka czytelniczki, dzięki temu trochę ożywiają całość. 

Przed konturami i po


Przód i tył

book mark cross stitchkreuzstitch lesezeichen

 
Zakładka w użyciu

zakładka do książek

 La grande histoire des "Vacances vintage"

 La grande histoire des "Vacances vintage"


Mam nadzieję, że wszystkie cztery haftowane przeze mnie zakładki, będą wykorzystywane w praktyce przez moje przyjaciółki i gdy na nie spojrzą zrobi im się tak miło, jak mnie - szykując je dla nich. 

4 komentarze:

  1. Bardzo ciekawy (przez swoją nietypowość) kształt zakładki. Całość urocza. Przyjaciółkom na pewno spodobają się prezenty. Z niecierpliwością będę czekać na odsłonę kolejnej serii haftów ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super wzorek, świetne wykonanie no i sam pomysł na zakładkę niezły :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Great article..I am looking so forward to your blogcomment and
    I love your page on your post.. That is so pretty..
    หนังการ์ตูน

    OdpowiedzUsuń